Who's On9 Now?

Dulu asid...Sekarang TOPI KELEDAR plk?????

ALOR SETAR: Polis membuka kertas siasatan bagi kes membabitkan seorang remaja lelaki, Muhammad Solihin Che Kassim, 14, yang dikatakan koma selepas dibaling topi keledar anggota polis yang sedang melakukan rondaan di FELCRA Lubuk Sireh, Perlis kira-kira 9.40 malam Sabtu lalu.

Pemangku Ketua Polis Perlis, Superintendan Mohd Nashir Ya, berkata pihaknya menerima tiga laporan iaitu masing-masing yang dibuat oleh bapa mangsa, Che Kassim Darus, 41, anggota polis yang terbabit dan juga bahagian trafik.
"Kami akan mengambil keterangan dua anggota polis yang bertugas dan saksi yang berada di tempat kejadian. Apabila mangsa sedar sepenuhnya dan sudah boleh beri keterangan, kami akan mengambil keterangannya.


"Kami akan meneliti semua keterangan yang dibuat dan jika ada anggota bertindak di luar bidang kuasa, mereka akan dikenakan tindakan. Itu semua bergantung kepada hasil siasatan," katanya selepas melawat Muhammad Solohin di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) di sini, hari ini.

Lawatan itu turut disertai oleh pegawai kanan Ibu Pejabat Polis Kontinjen Perlis dan wakil Persatuan Pegawai Pangkat Rendah Kontinjen Perlis.

Mohd Nashir berkata, berdasarkan laporan anggota polis terbabit, kejadian itu berlaku apabila dua anggota polis berkenaan yang sedang melakukan rondaan di kawasan itu mendapati mangsa bersama seorang rakannya menunggang motosikal (secara berasingan) tanpa memakai topi keledar.

"Kedua-dua motosikal yang ditunggangi oleh mangsa dan rakannya dalam keadaan laju dan apabila sampai di tempat kejadian, mangsa dikatakan terlanggar topi keledar yang dipegang oleh seorang anggota polis yang berada di situ menyebabkan dia hilang kawalan dan terbabas," katanya.
Beliau berkata, selepas kejadian, mangsa yang sudah tidak bersekolah itu masih dalam keadaan sedar dan boleh bercakap.

Kes itu, katanya, mengikut Seksyen 338 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan.

Semalam, akhbar melaporkan seorang remaja lelaki berada dalam keadaan koma di ICU HSB selepas dikatakan dibaling topi keleder oleh anggota polis yang sedang membuat rondaan di FELDA Lubuk Sireh, Chuping, Perlis kerana tidak memakai topi keledar. - BERNAMA

P/S: Dulu kes simbah asid...Sekranag kes baling topi keledar plk???? Apo nak jadi rakyat Malaysia skrg??? -.-"